Formalitások

A lakásbiztosítás egy szerződéses alapokon nyugvó kapcsolat, egy hivatalos üzleti együttműködés.

Ennél fogva észnél és tudatodnál kell lenned, amikor megkötöd, mert ha már aláírtad a papírokat, onnan egy jó ideig nincs visszaút.

De nem kell megijedni, nem a lelkedet rabolja el vagy csalja ki belőled a társaság, egyszerűen csak szeretnek biztosra menni, ami jelen esetben azt jelenti, hogy jogilag érvényes és értelmezhető legyen a kettőtök egyezsége, és adott esetben bíróság előtt is megállja a helyét.

Nem olyan gyakoriak azok az esetek, amikor biztosító és ügyfél perre mennek egymás ellen, de sok esetben ez is elkerülhető lenne.

Ha tudatosan döntötted el, hogy melyik biztosítást választod, akkor a formalitások intézésekor is légy a tudatodnál.

Szerződéskötés

Szerződéskötés

A szerződés, legyen szó akár egy munkaviszonyról, egy bérlésről, vagy mint esetünkben, lakásbiztosításról, minden esetben egy írásban rögzített záradék, amely pontosan meghatározza az azt megkötő felek jogait és kötelességeit.

Minden esetben hivatalos, jogi nyelvezetben van megfogalmazva, hiszen a joggyakorlás számára ez a komolyan vehető, értelmezhető.

Mint azt említettük, adott esetben egy eljárásban is meg kell állnia a helyét, bármelyik fél indítja azt el.

Az ilyen módon megfogalmazott dokumentumok rendszerint nem éppen azok a limonádékönnyű, vasárnap délutáni ponyvaregények, eléggé oda kell figyelni a tanulmányozásukkor és az értelmezésükkor.

Nem véletlenül javasolt legalább kétszer-háromszor átolvasni, mielőtt szignóznád, de a biztosító emberétől sem szégyen segítséget kérni a megértéséhez – ez is a munkájukhoz tartozik.

Ha ezt elmulasztják vagy elutasítják, az alapból sokat elárul az adott szervezetről, de végső soron akár egy ügyvéd segítségét is kérheted.

Ez ugyan plusz pénzbe kerülhet, viszont tényleg lényeges, hogy értsd, amit aláírsz.

És ha már itt tartunk…

Csak akkor illess egy szerződést a neveddel, ha az ahhoz szükséges összes személyes és hivatalos adat megfelel a valóságnak, ugyanis akár az érvényesítés is múlhat ezen!

Tény, hogy a munkatárs az okmányaid alapján tölti ki a formulákat, de ő is ember, hibázhat.

A pontosság mindkét fél részéről fontos, hiszen itt lényegében üzletkötésről van szó, illik komolyan venni. 

Kártérítési igény

A biztosítás attól a pillanattól kezdve érvényes, hogy mindkét fél aláírta a papírokat, és megkapta a pecsétet.
Innentől kezdve bármi megtörténik, amire érvényes a szerződés, azzal fordulhatsz a vállalathoz. 

Kártérítési igény

Persze ennek is megvan a maga eljárása, de ez már első sorban a Te érdeked és felelősséged, amit nem jó, ha elmulasztasz.

Ha ugyanis beüt a ménkő (néha szó szerint), akkor a biztosítási esemény megtörténte, vagy a károsodás felfedezése után 48 óra áll a rendelkezésedre, hogy jelezd a biztosítónak.

Ha ezt elmulasztod, úgy drasztikusan csökken annak az esélye, hogy foglalkozni fognak az ügyeddel.

Ezt több módon is megteheted, például telefonon: felhívod a vállalat ügyfélszolgálati számát, a kötvényed sorszámával azonosítod magad, és ha szerencséd van, kapcsolnak egy diszpécsert, aki felveszi az adataidat és a panaszodat.

Ez a módszer azért jó, mert jó esetben hamar kapsz visszajelzést arról, hogy a biztosító tudomásul vette és elkezdte feldolgozni a problémádat, azonban a várakozás, átfutási idő itt is ugyanúgy előtted áll, és olyan részletességgel sem tudsz beszámolni, mint írásban.

Itt jön a második lehetőség, hogy e-mailben jelzed feléjük a történteket.

Ennek nagy előnye, hogy nálad is, és náluk is nyoma van annak, hogy felvetted velük a kapcsolatot, és egy adott időintervallumon belül kötelesek reagálni.

Ráadásul Te magad is készíthetsz fotókat az esetről, amit a leírás mellé mellékelhetsz – ez a későbbiekben még komoly előnyt jelenthet a számodra!

Szakértő szemmel

Miután tudomására hoztad a biztosítónak, hogy baj történt, megindulhat az eljárás, aminek során megvizsgálják és elbírálják, hogy mekkora a kár, és mennyi pénzre vagy jogosult.

Minden esetben ki fognak küldeni hozzád egy kárbecslő szakértőt, aki felméri, jegyzőkönyvbe veszi és dokumentálja a látottakat.

Itt visszakanyarodhatunk az általad előzetesen készített fotókra, ugyanis némelyik szakember hajlamos rá, hogy részrehajló legyen a cég felé, így viszont elkerülheted, hogy a károk „mellé fotózzon”.

Persze nem kell mindig a legrosszabbat feltételezni, de itt a saját érdekedről és a javítási költségekről van szó!

Kiemelkedően fontos továbbá, hogy akármennyire kellemetlen is a dolog, a kárbecslő érkezése előtt semmiképpen se kezd neki a munkálatoknak!

Ugyanis ha azt tapasztalja, hogy már egy részben vagy teljesen javított állapot áll fenn, akkor akár az egész kártérítési eljárást megszűntetheti, hiszen úgy értelmezheti, hogy nem is történt semmi.

Utána már nyugodtan foglalkozhatsz a reparálással, hiszen sok esetben a károkért a pénzt gyakorlatilag utófinanszírozásként kapod meg, de attól még megkapod, és ez a lényeg.

Diófa kemping